Kärlek = Min värsta fiende - chapter 3

- Va bra va allt jag han säga innan våran lärare kom. Vi gick in o satte oss bredvid varandra som vanligt. Jag hade väldigt svårt att koncentrera mig jag menar jag hade ju värsta snyggingen bredvid mig!

                                                                                                                                                                 
 
William   
                                                                            
Efter engelska hade vi lunch. Jag och William gick tillsammans till lunchen medans vi pratade om lite allt möjligt, när vi kom fram såg jag att alla andra redan var där. Vanessa vinkade och visade att hon hade ''paxat'' en stol för mig jag log, tog mat och satte mig bredvid henne. Det fanns en ledig stol bredvid mig och där satte sig William. Jag log mot honom och kollade runt lite för att se vilka jag satt med. bredvid mig satt ju Vanessa och mittemot mig satt Markus och på hans högra sida satt Emilia och på den vänstra satt Axel, bredvid Vanessa fast på hennes andra sida satt Felicia. Hon satt och tittade på Markus hmm...kanske hon har börjat gilla honom? måste fråga ut henne senare tänkte jag.
- Jorden anropar Amanda! Jag vaknade upp från mina tankar och tittade frågande på Axel som försökte få min uppmärksamhet.
- Vad? undrade jag
- Vi tänkte vara i parken efter skolan hänger du med?
- Ja men kan bara stanna en stund har ju hemspråk du vet :/
- Yes! men vi kanske kan vara kvar i parken medans du har hemspråk så kan du komma tillbax sen?
- Ja skulle vara skit shysst om ni orkar vänta
sa jag och log mot de alla. Alla sa bara självklart e vi kvar och väntar på dig! Jag log och tänkte att jag verkligen har världens bästa vänner :) Efter skolan gick vi alla tillsammans till parken, den låg precis utanför våran skola allt man behövde göra var att gå över en väg :)


Parken

vi satte oss på en grässplätt i typ en ring. så fort vi hade satt oss ner började Markus ropa Sanning eller Konka, Sanning eller Konka!!! Alla börja skratta och Markus kolla lite konstigt på oss som för att säga vad? Vilket såklart bara gjorde att vi börja skratta ännu mer. När vi hade skrattat klart sa jag:
- Visst vi kör sanning eller konka..jag börkar sanning eller konka Markus!
- Va fusk!! Jag ville ju börja 
ropade markus
- Haha men du var för seg så vad väljer du sanning eller konka?
-hmm...konka!
Yeeeey! skrek alla o då rodnande Markus.
- Haha Markus du ska..sa jag och kollade snabbt på Felicia hångla med Felica! fortsatte jag
-ehm..okeeej...sa han lite tvekande och tittade på Felicia som rodnade.
- Naaaw vad gulligt du rodnar ju Felicia sa Axel och fick en mördande blick tillbax från Felicia.
Markus gick fram till Felica tittade på henne och så började de hångla! Vi andra satt och skrattade efter en lite stund sa jag haha ni kan sluta nu men dom forsatte tills William och Axel gick fram och började kittla dom. Guud vad jag, Vanessa och Emilia skratta!! De såg så sjukt kul ut!
- okej okej vi ger oss! fick Markus fram efter mycke kittlande
-Woow vi e bäst!
sa Axel
- host inte precis host sa jag och då tittade Axel på mig och sen på William och skrek på henne!!! Jag började springa men dom var för snabba, dom kom ikapp mig och böjade kittla mig.
- vi slutar om du säger att vi är bäst ropade Axel
-okej okej ni är bäst sa jag
- haha men ska vi köra vidare eller? undrade Markus
-visst sa jag
- okej sanning eller konka...Axel!
- Konka såklart ;)
- okej du ska...gå fram till första tjej du ser säga att du tycker hon är skit sexig och fråga om hennes nummer!
- no problemo
sa Axel och reste sig upp kollade sig omkring och sen en tjej som var kanske två år äldre än oss han gick fram och började prata med tjejen. Vi hörde inte vad dom sa men såg att tjejen skrev nåt på en lapp och sen gav den till Axel. När han kom tillbax satt vi alla och gapade.
- bro fick du hennes nummer?!? frågade William Axel såg väldigt stolt ut och gav lappen till William. Ha öppnade den och börja garva
- Vad?? undrade Axel men William svarade inte för han skrattade så mycket att han inte kunde svara! Vilket såklart gjorde oss alla jättenyfikna på vad det stod. Markus tog lappen från William, läste den och fick ett skrattanfall han med! Nu tog Felicia lappen och jag och Emilia gick fram till henne och vi läste lappen det stod...

                                                                                                                                                                                                                      
Ja vad stod det? så vad tycker ni om det här kapitlet bra/dåligt? Kommentera ;)
förresten någon som skulle kunna fixa en header/design till mig? maila till: [email protected] i såna fall :) 

// Linda <33





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0