Kärlek = Min värsta fiende - chapter 1

Den här novellen handlar om Amanda hon går i 6:an har väldigt många vänner och spelar fotboll. Hon är kär i en kille som går i hennes klass och hon vet att han är kär i henne men varken hon ellr han vågar göra nåt åt det eftersom att de har varit vänner sen 1:an och inte vill riskera sin vännskap...


Amandas outfit

Jag vaknade av mitt alarm på mobilen men orkade verkligen inte gå upp så låg kvar i sängen och låtsades som om jag inte hade hört alrmet. Vilket inte fungerade eftersom min pappa kom in till mig och ''väckte'' mig. Så det var bara att gå upp...Jag tittade ut genom fönstret och såg att solen lyste starkt och att det inte fanns ett enda moln på himlen trots att klockan bara var 7. Gud vad jag älskar våren tänkte jag och började klä på mig. Ida fick det bli svarta tights en rosa tröja o en kort svart kofta + solglasögon såklart! När jag hade sminkat mig lite lätt. asså bara lite mascara och läppglans, (jag körde mer på naturlig look än översminkad) så kollade jag min mobil. Jag hade 3 nya sms. 2 från Vanessa och ett från William, jag kollade på de från Vanessa först

Hej gumman ska vi åka tillsammns till skolan ida? <33

Antar att du fortfarande sover hehe ;) men om du vill åka tillsammans till skolan så kommer jag med bussen som stannar utanför ditt hus 7:30 :) puss <333

Jag kollade på klockan den var 7:13! Jag svarade snabbt på smset att jag tog bussen som kom 7:30 och att vi ses där sen sprang jag ner o vräckte i mig frukosten sen kom jag på att jag ju hade fått ett sms från William oxå! Jag tog upp min mobil och kände lite hur det pirrade i magen innan jag skulle öppna smset. Visst vi hade varit vänner i typ 6år men det var nu i 6an som jag faktiskt hade insett hur snygg, rolig och omtänksam han var. Jag tror faktiskt att jag ´gillade honom och då menar jag verkligen GILLAR. Jag visste att han kände likadant för mig, vi hade kört sanning eller konka och då hade han sagt det, men ingen av oss vågar göra något åt det eftersom att vi inte vill riskera våran vänskap...Jag skakade av mig de tankarna o började läsa smset:

Hej Amanda :) E frisk nu :D har saknat dig vi ses väl i skolan? xxWilliam <33

Jag log lite för mig själv. Gud vad jag hade saknat honom under den veckan han hade varit sjuk!! Så jag svarade:

Tjena William ;) sry kommer tyvärr inte till skolan ida för nu har jag blivit sjuk....nä haha driver xD ville bara skrämma dig lite ;) klart vi ses i skolan har saknat dig me xoxo Amanda <33

Sen la jag ner min mobil ock skynda mig till bussen som snart skulle komma...

                                                                                                                                                                     

Det va allt för den här gången vad tyckte ni bra/dålig? kommentera gärna!!
/ Linda <333


Kommentarer
Postat av: Julia

bra! kul att läsa en novell som inte handlar om Justin oxå! ser fram emot att läsa mer. Hoppas det kommer snart !



Kram Julia

2011-06-26 @ 15:56:30
URL: http://bieberprank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0